بازی آنلاینی که سالی 6 میلیارد ارز از کشور خارج می کرد + لینک بازی آنلاین عصر پادشاهان

بین مطالب وب سایت جستجو کنید


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
اکبر شفیع زاده
21:58
یک شنبه 24 دی 1391

برید عضو بشوید پشیمان نمی شوید قل میدهم

اینم خبر مهم درباره بازی های رایانه ای

سينماگراني چون رامبد جوان، مهراب اسماعيل خاني به كمك بازي هاي رايانه اي و ارتباط آن با سينما آمدند.
به گزارش خبرنگار akbardownload شب گذشته برنامه دو نيم ساعت به چشم انداز صنعت ملي توليد بازي هاي رايانه اي با حضور مجيد بي طرف قائم مقام بنياد ملي بازيهاي رايانه اي و حميد مسبوق توليد كننده بازي هاي رايانه اي با اجراي حميدرضا مدقق به بحث و گفتگو پرداختند.

در ابتداي اين  گفتگو مجري برنامه از مجيد بيطرف قائم مقام بنياد بازيهاي ملي رايانه اي پرسيد آيا ما در كشورمان چيزي به نام صنعت بازي هاي ملي رايانه اي داريم كه بيطرف پاسخ داد: اگر ما به تعريف صنعت بپردازيم در مي‌يابيم كه ما در حال طراحي صنعتي هستيم به نام صنعت بازي هاي ملي رايانه اي كه نيروهاي مختص نيز در اين زمينه داريم.

وي همچنين در پاسخ به اينكه چقدر توليدات ما قابل رقابت هستند در بازارهاي خارجي هستند گفت: ما نيز در اين زمينه تلاش كرده ايم تا محصولات قابل عرضه اي براي مخاطبان فراهم كنيم گرچه كشورهاي ديگر كه در اين زمينه قوي و پيشگام تر از ما  هستند سرمايه گذراني عظيم در اين راه دارند.

در ادامه حميد مسبوق توليد كننده بازي هاي رايانه اي تصريح كرد: ما در رقابت با محصولات و بازيهاي خارجي هنوز در اول راه هستيم و بايد در اين زمينه واقع بين باشيم كشورهايي چون چين ، هند، كره جنوبي، ژاپن از مردمداران اين صنعت هستند ولي ما با توليدات اين كشورها آشنايي نداريم.

وي ادامه داد: اين كشورها در زمينه توليدات بازي هاي رايانه اي تحت پوشش ديگر كمپاني ها در آمده اند و توليدات خوبي با حمايت كشورهاي غربي دارند.

مسبوق تصريح كرد: اين درحالي است كه ما در تحريم بسر مي بريم و از بسياري از امكانات و تجهيزات در اين زمينه محروم مانده ايم در ادامه بيطرف بيان كرد كشور كره در دهه گذشته 80 درصد از بازي هاي رايانه اي كشور هاي ديگر استفاده مي‌كردند و فقط 20 درصد از توليدات آن ها داخلي بود اما با سرمايه گذاري ميلياردي در اين زمينه توانستند بيشترين توليدات بازي هاي رايانه اي را در كشور داشته باشند و امروز به نقطه اي رسيده اند كه نمايشگاه هاي متعدد بازي هاي رايانه اي برگزار مي‌كنند.

در ادامه بيطرف قائم مقام بنياد ملي بازي هاي رايانه اي به نكته اين مهم در توليدات بازي هاي رايانه اي در كشور اشاره كرد و گفت: مهم ترين نكته در زمينه توليدات بازي هاي رايانه اي در كشور، ايراني بودن و رنگ و بوي فرهنگ ايراني در بازي ها است كه مشخصاً اين ويژگي ايراني بودن و داشتن فرهنگ ما برايمان بسيار حائز اهميت است.

قائم مقام بنياد ملي بازي هاي رايانه اي در پاسخ به اينكه با برپايي نمايشگاه هاي مستقل براي بازي هاي رايانه اي در كدام زمينه ها موفق تر عمل كرده ايم اظهار داشت: متاسفانه به دليل تحريم هايي كه داريم در حوزه فني بيشتري صدمه را ديده ايم و نبود تجهيزات منفي و به روز در اين زمينه قدري برايمان مشكل ساز شده است گرچه همين محدوديت ها باعث شده تا جوانان خلاق ما دراين عرصه به فعاليت هاي مختلفي بپردازند و ما نيز تلاش كرده ايم به صورت جدي به اين بازار جهاني وارد شديم و به رقابت با ديگر كشورهاي توليد كننده بازيهاي رايانه اي بپردازيم.

بيطرف در ادامه به ذائقه كشور ايران كه طي ساليان متمادي تغير پيدا كرده است اشاره كرد و افزود: موضوع طرح ذائقه ايران بسيار جدي است آن ها از ما انتظار توليدات بسيار قوي و همچنين دارا بودن ظرفيت گرافيكي بسيار بالا را مي طلبد كه من معتقدم در حوزه توليد در بازي هاي رايانه اي در كشور نياز به ساماندهي مديريت تولدي در كشور داريم.

وي ادامه داد: بيشتر كساني كه در كشور ما به طراحي بازي هاي رايانه اي مي‌پردازند تيم هاي دانشجويي بوده اند كه ما بايد از نيروهاي نخبه استفاده كنيم و همچنين روش هاي استاندارد و مطرحي كه در دنيا اجرامي شود را در كشور استفاده كنيم.

بيطرف تاكيد كرد: بايد طبقه نخبه در اين عرصه ورود پيدا كنند و بازي هاي ايراني را به صورت حرفه اي نقد كنند.

*سازندگان بازي هاي رايانه اي واقع بين باشند
مسبوق همچنين به اساسي ترين مشكل در زمينه توليد اشاره كرد و گفت: كساني كه به ساخت بازي هاي رايانه اي مي‌پردازند علاوه بر عشقق به اين كار بايد واقع بين باشند.

وي ادامه داد: متاسفانه بچه ها در اين راه چندين سال زحمت مي كشند اما به نتيجه مطلوب نمي رسند و بايد كاري كنيم تا بازي سازان به سمتي بروند كه بتواند در آن راه موفق باشند.

*سينماگران به كمك بازي هاي رايانه اي بيايند
قائم مقام بازي هاي رايانه اي در خصوص بودجه ساخت و توليد بازي ها گفت: كساني كه مي‌خواهد فيلم سينمايي بسازد از طرف هاي مختلفي مورد حمايت و توليد قرار مي‌گيرد در حالي كه در زمينه ساخت بازي هاي رايانه اي به اين صورت نيست و ما از سينماگران ، هنرمندان و كساني كه در زمينه انيميشن تخصص دارند درخواست مي‌كنيم تا در اين راه ما را همياري كنند.

*توليدات بازي هاي رايانه اي جوابگوي نسل جوان نيست
بيطرف به كم بودن توليدات بازي هاي رايانه اي در كشور اشاره كرد و گفت: اين مقدار توليدات پاسخگوي نياز نسل جوان ما نيست ما بيش از 10 ميليارد تومان ظرفيت توليد در داخل كشور داريم اما برخي مواقع اين محدوديت ها ظرفيت هاي ما را نيز كاهش ميدهد.

*وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي بودجه بازي هاي رايانه اي را افزايش مي‌دهد
بيطرف همچنين به همكاري و قول وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي اشاره كرد و گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي نيز در خصوص افزايش بودجه بازي هاي رايانه اي قول هايي نيز داده اند كه اميدواريم محقق شود.

مسبوق توليد كننده بازي هاي رايانه اي به توليد بازي ايراني شبان اشاره كرد و گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي نيز در خصوص افزايش بودجه بازي هاي رايانه اي قول هايي نيز داده اند كه اميدواريم محقق شود.

مسبوق توليد كننده بازي هاي رايانه اي به توليد بازي ايراني شبان اشاره كرد و گفت: 45 ميليون تومان هزينه براي ساخت بازي شبان كرديم كه بازي موفقي است.

*شركت خارجي خواستار بازي هاي ايراني شدند
مسبوق به شركت هاي خارجي براي بازي هاي رايانه اي اشاره كرد و گفت: وقتي بازي شبان آماده شد شركتي خارجي از آن استقبال كرد و ما نيز با آنها قرارداد بستيم.

*در عرصه هاي بين المللي حضور موفقي داشتيم
بيطرف همچنين به شركت در مجامع مختلف بين المللي اشاره كرد و افزود: ما در 10 حضور بين المللي در كشورهايي چون فرانسه،‌ آلمان و ديگر كشورها حضور داشتيم كه برخي محصولاتمان اين وقت را بدست آوردند كه خود را نشان دهند همچنين بازي گرشاسب نيز در اين جشناوره ها خود را نشان داده اند.

*هزينه بازي هاي رايانه اي ايراني گرانتر از دانلود بازي هاي خارجي
قائم مقام بنياد ملي بازيهاي رايانه اي در پاسخ به اينكه اگر كسي بخواهد از بازي هاي رايانه اي خارجي استفاده كند با پرداخت 500 و يا هزار تومان مي‌تواوند بازي را داشته باشد در حالي كه هزينه بازي هاي رايانه اي ايراني 4000 هزار تومان و يا بيشتر براي او تمام مي‌شود گفت:  به دليل عدم رعايت قانون كپي رايت در كشور تمامي بازيهاي رايانه اي خارجي در كم ترين زمان ممكن به وسيله دانلود در دسترس مردم قرار مي‌گيرد و فضا و عرصه براي حضور بازي هاي ايراني كم رنگ تر مي شود/ي2

تعداد بازدید از این مطلب: 1784
موضوعات مرتبط: سایت بازی آنلاین , ,
بازدید : 1784

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:









دوستان عزیز کدام گزینه را می پسندید؟

براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



با سلام به شما دوستان عزیز. شما میتوانید با دانلود بازی های کامپیوتر و بازی کردن تعدادی بازی آنلاین ساعت های زیادی مشغول بازی کردن شوید شما می توانید با نظرات خود هر بازی را که می خواهید در نظرتان بنویسید و ما خیلی سریع آن بازی را در اختیارتان قرار می دهیم در واقع ما یکی از بزرگترین وبلاگ هستیم هیچ وبلاگی تا الان نتوانسته است مانند این وبلاگ 732 نظر و تعدادی نظر خصوصی با فقط 215 مطلب جمع آوری کرده است فقط میخواستم بگم که در قسمت نظرات از طریق فرم بنویس که میخوای نویسنده بشی من تو را انتخاب میکنم مانند برادرم علی شفیع زاده که نویسنده دوم است و اختیار تمام وبلاگ را دارد هر کس با مقدار مهارتش میتواند بخشی را به دست بگیرد با تشکر مدیر وبلاگ akbardownload
تمام حقوق اين وب سايت متعلق به مي باشد | طراحی قالب : تم ديزاينر